Alla inlägg under mars 2013

Av peejay - 13 mars 2013 18:40

I så mycket bättre fick Timbuktu en stor hit med den här låten som wihe gjorde 1981 Flickan och Kråkan, och han behövde inte göra mycket med den eftersom den är riktigt bra som den är. Mikael Wiehes låtar är inte direkt min grej men den här är riktigt bra, en låt där han använde sig av mycket synthar som gjorde att det blev ett väldigt specielt sound för att vara en Wihe låt. Låten släpptes 1981 på albummet Kråksånger.

 

Av peejay - 11 mars 2013 18:41

Bianca Krnonlöf trakkaserades på stan och i morse slog hon tillbaka tillsammans med Tiffany Kronlöf med låten Så jävla pk i nyhetsmorgon. Dom lyckas här både få ut sitt budskap om trakkaserierna med sexism och rasism på stan samtidigt som dom lyckats få till en riktigt bra rap hit med viktigt budskap! http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2297877

   

Av peejay - 11 mars 2013 18:32

Avicii fortsätter med sin nya låt you at ge oss danshits i topklass. Han är ny på diggilistan denna vecka med denna låten och få se om den förljer samma mönster som dom flesta andra av hans hits fördå kan han nog bli kvar på listan ett tag nu.

 

Av peejay - 11 mars 2013 18:20

Robin Stjernberg var med i nyhetsmorgon i morse och berättade om vinsten i melodifestivalen. Han är den första som gått från andra chansen och lyckats vinna hela festivalen. Han berättade också om sin tid i Idol som var starten på han karriär.

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/robin-stjernberg-jag-är-ingen-jäkla-superstjärna-2298278

 

Av peejay - 10 mars 2013 13:30

Veckans klipp denna vecka är naturligtvis Carola, en artist jag tror hela sverige har en åsikt om och alltid haft, men hon är en av våra största artister och firar i år 30 år som artist. I går var hon med på melodifestivalen och nu har man fått se henne på riktigt, en artist som man alltid sett i media genom alla år och som skrivit in sig i den svenska musikhistorien!

Här är klipp från igår och klipp från 1983 när hon vann melodifestivalen med låten och som blev starten på hennes långa karriär.

     

Av peejay - 10 mars 2013 13:05

För första gången såg jag igår Melodifestivalfinalen på plats i Friends arena och det blev en väldigt bra kväll tillsammans med bland annat en av mina bästa vänner Danne. Det blev en riktigt stor skildnad att se detta på riktgt mot att sett det på tv, det blev en speciell upplevelse.

Artisterna bjöd på show och kämpade om att vinna det hela, men slutligen blev det Robin Stjernberg som tog hem segern i Melodifestivalen 2013 med låten  you och får alltså repressentera Sverige i Eurovision på hemmaplan i Malmö i Maj. Jag hade inte med Robin i mitt inlägg inför finalen igår men jag håller med om valet av vinnare, jag gillar låten och jag tror att nu har vi en låt och en artist som jag tror dom flesta kan skriva under på för att repressentera Sverige som värdlandets artist i eurovision i Maj i Malmö!

 

Av peejay - 9 mars 2013 13:16

I år kommer jag för första gången att få se Melodifestivalen på plats i Friends arena vilket kommer bli väldigt kul. I morgon kommer jag att lägga upp vinnaridraget med en sammanfatting av kvällen! Vem som bör vinna är svårt att säga tycker jag, men jag hoppas att vi skickar en artist som sätter ett rejält avtryck under eurovision i vår när vi har hela europas ögon på oss så dom minns eurovision i sverige 2013! Vi har flera potentiella som skulle klara att sätta sverige på kartan i europa i maj som Yohio, Ralf och Anton Ewald. Det som är extra plus med dessa är att med dessa har vi både show, proffisionallitet och hit låtar tillsammans och jag tror många kan skriva under på dessa som vinnare och repressentanter för sverige. Nu ser jag fram emot en riktigt kul kväll under finalen av Melodifestivalen 2013.

Här kommer intervjuv med flera av finalisterna inför ikväll!

   

Av peejay - 8 mars 2013 20:55

Blümchen hette Jasmine Wagner och kom ifrån Hamburg i Tyskland och fick flera hits på 90-talets dans scen. Trots att hon sjöng på tyska så lyckades hon slå även utanför tyskland och låg på listorna i bland annat Sverige med Ich bin wieder here som kom 1998. Hon sjöng även med E-type på en låt som hon gjorde senare.

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards