Alla inlägg under januari 2014

Av peejay - 8 januari 2014 18:26

Tillsammans med miami sound machine slog Gloria Estefan igenom och fick flera stora hits och den fösta var just denna hiten Conga som släpptes 1985. Låten blev en stor världshit och slog världen över på toplistorna och låten har en energi som håller även idag.

 

Av peejay - 6 januari 2014 16:21

Linda pira uppträdde i nyhetsmorgon med sin nya låt Min bästa vän och det var riktigt bra. Hon levererade på topp med bra attityd och energi. Jag har inte haft koll på henne riktigt innan men det verkar som hon kan var relevant inom svensk hiphop även nu 2014. Hon är nominerad till grammis både som årets nykomling och årets hiphop/soul.

 

Av peejay - 5 januari 2014 12:13

Pia ställer sig upp och vågar konfrontera dom som ordnat klassfesten för att dom ska ha valt bort vissa som inte fått komma. Det är en av flera scener ur denna komedi där dom vågar röra vid lite mörkare teman i filmen. Filmen huvudperson Magnus spelas för övrigt av Björn Kjellman som är riktigt bra i rollen. Jag nämnde som sagt denna filmen i inlägget om Anna ODell i nyhetsmorgon och jag som sagt i hennes film får vi se en del vi såg redan här men då var det som sagt i en komedi ochlite mer lättsamt även om djupet och allvaret fanns äveni denna filmen.



Av peejay - 4 januari 2014 12:57

Jag väntar redan på filmen på dvd och tror den är riktigt bra och framför allt en viktig film att se. Återträffen om mobning och allvarliga ämnen togs minns jag togs även upp i komedin klassfesten runt 2002 men här har man säkerligen gott mer på djupet och tagit upp allvaret i ämnet mer. En drama film som jag tror kommer beröra många som ej sett den ännu på bio utan får se den på dvd den släpps12 mars. Anna Odell som gjort filmen och spelar huvudrollen tillsammans med Anna Serner vd för svenska filminstitutet var med i nuhetsmorgon i går med andledning av att filmen är nominerad hela fyra nomineri ngar vid guldbaggegalan som kommer snart.

 


Av peejay - 3 januari 2014 17:58

Jag har tidigare bloggat om hiten united som marky mark gjorde tillsammans med Princce ital joe. Men Marky Mark fick sitt stora genombrott redan 1991 med hiten Good vibration. Låten blev en stor hit och tog sig in på top tio på billboard hot 100 listan. Gruppen kallade sig för Marky Mark and the funky Bunch och låten hör till klassikerna från 90-talets början.

 


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards