Alla inlägg under mars 2011

Av peejay - 23 mars 2011 14:26

Här uppträder jag med Vansbrosimningslåten i Talang 2010!

1 april börjar Talang 2011 som jag kommer blogga om i år!


Av peejay - 21 mars 2011 14:34

Gamla rap gubben Snoop dog är tillbaka, aldrig trodde man att man skulle höra honom på dansgolven i framtiden under tidigt 90tal med hans gangsta rap med warren g nate dog mfl.

David Guetta har skakat nytt liv i den gamla raparen!

Av peejay - 21 mars 2011 14:19

Låten irån trailern till Körslaget! Nu har den släppts och tagit sig in på digilistan!

En riktigt bra låt vi kommer höra mycke under vårens trailers inför kommande körslag tror jag.

 

Av peejay - 16 mars 2011 17:08

  

Brittneys uppföjare till hold it against me. En helt okej låt inte lika hitfaktor som den förra låten hold it against me,men låten gör mig forsatt säker på att jag vill ha även hennes nya album. Denna vecka är den smash hit på nrj! Albumet heter för övrigt Femme Fatale och släpps i denna månad efter vad jag förstår när jag googlade. http://www.youtube.com/watch?v=EYRSvQXkcZ0 länk till låten.

Av peejay - 13 mars 2011 13:13

Grattis Eric!

Nu har vi en riktig hit dänga att skicka lycka till!!

 

Inledning

Inledning med klassiska eurovision signaturen och återblickar från tidigare vinnare.

En musikvideo med progrmaledarna i en parodi på låten Barbara Streisend hiten.

Ett riktigt techno party bryter ut som pressenterar artisterna!

Och i år är det premiär för internationella jurry grupper.

 

Kvällens final låtar

 

Danny In the Club

Låten smäller till och Danny levererar en komplett show!

 

Sara Varga-Spring för livet

Sångrösten har hon som jag tidigare sagt, men denna låt har ingen schans i en stor eurovision final.

 

The Moniker-Oh my god!

Rullband och "tysk schlager" Jag har inte ändrat åsikt dåligt är vad det är!

 

Brolle-7 days and 7 nights

Lite eld lite rök, men han biter intge på mig, för seriöst och tråkigt. Detta är ingen låt att skicka.

 

Linda Bentzing-E det fel på mej

Självsäkert och med utstrålning levererar Linda denna hit ännu en gång!


Nicke Borg-Leaving home

Nicke ror i land sin ballad ännu en gång med snyggt ljus från publiken.


Swingfly-Me and my drum

Swingfly bjuder på ett härligt framträdande med låten som rullat gått varm i p3!

Publiken är i gång och gruppen på topp!


Sanna Nielsen-Im in love

Med scenen full av rök bjuder sanna på sin schlagerdänga Sanna och scenen lyser!


The Playtones-The king

Killarna bjuder på rockabilly, udda i melodifestival final.

Men jag gillar det inte.


Eric Saade-Popular

Show show, popular song.

Eric bjuder på show som heter duga! Glaset krossas som sist! En tuff konkurrent till Danny.


Nanne Grönvall,Ola Salo,Lena philipson och Christer Sjögren intar scenen och leverarar hårdrocksshow riktigt bra! Hela globen rockar!


Adam Alsing levererade sedan internationella jurrysn röster och sedan var In the club och im in love i topp.


Dynasty bjöd sedan på förra årets vinnarlåt i hårdrockstappning riktigt bra hit kännsla lär jag säga!


Vinnaren blev efter fördelning av rösterna Eric Saade med låten Popular.

Nu skickar vi en riktig hit låt me exploderande show!

Stort lycka till i Eurovision Eric!

Grattis!!

Denna låt kommer säkerligen bli populär i Europa! Nu återstår det att se hur det går ingen vet...


 

Av peejay - 12 mars 2011 12:12

Snart smäller det 2011 års melodifestival finaL!!

I kväll är det finalen på 2011 års melodifestival och det känns väldigt spännande inför kvällen! Tänk va roligt om vi kunde skicka en låt som i alla fall går riktigt skapligt även i eurovision i år,vinna vore förstås häftigt men det är hård konkurrens.

 

Kvällens låtar

The moniker-Oh my god

Sara varga-spring för livet

Nicke Borg-Leaving home

Linda Bentzing- E det fel på mej

Eric Saade-Popular

The playtones-The king

Brolle-7day and 7 nights

Sanna Nielsen-Im in love

Danny Saucedo-In the club

Swingfly- Me and my drum

 

Av dessa låtar i kväll så har vi sex stycken bra låtar, Nicke borg-leaving home,linda bentzing-E det fel på mig, Eric Saade-popular,Sanna Nielsen-Im in love,Danny Saucedo-In the club och Swingfly-Me and my drum. Men jag hoppas att Eric Saade,Danny Saucedo eller swingfly vinner. Swingfly har växt som låt och den känns som att den kan så bra utomlands också, och Sverige har aldrig skickat en sån här typ av låt tidigare. Dannys låt expolderar på scen ja det återstår och se ikväll 20.00




Av peejay - 11 mars 2011 12:50


Rederiet

 

  


Nästa år är det 20år sedan denna fantastiska tv serie startade och 10 år sedan den slutade.

En stor del av svenska skådespelareliten gjorde sina första större roller i denna serie tillsammans med veteraner!

Skådespelare som medverkar är bland annat dessa:

Gösta Prüzelius som spelade Reider Dahlen (bla.röst till baghera i djungelboken)
Gaby Stenberg som spelade Beatrice dahlén
Mikael Samuelson som spelade Rolf Dahlén (bla.Min frus förste älskare)
Suzanne Reuter som spelade Renate Dahlén (bla. Svensson svensson,kronprinsessan reuter och skoog)
Krister Henriksson som spelade Björn Lindman(bla. wallander ,tusenbröder)
Johannes Brost som spelade joker (även bröllopsfotografen,jönssonligan bla.)
Bert-Åke Varg som spelade Gustav (Bla.pippi långstrump)

Hans V. Engström spelade uno ( senare även beck-japanska shungamålningen bla.)
Mikael Persbrandt spelade Ola (senare många olika filmer mest känd som Gunwald i Beck)
Per Morberg (bla.Beck,så som i himmelen)
Marie Robertsson(bla.Rallybrudar) för att nämna några...

Jag brukar säga att det speciella med rederiet är att flera scener i serien håller nästan långfilms standard. Dom kunde lika gärna ha varit scener till en Beck film eller liknade!

En riktig klassiker som snart börjar nå kult status!

Den längsta svenska tv serien genom tiderna. Totalt 318 avsnitt visades i svt  under åren 19922002. Serien sågs av flera miljoner svenskar och därför valde man att göra hela tjugo säsonger. Sammanlagt har det skrivits 30 000 manussidor till Rederiet, vilket är svenskt rekord!!


Av peejay - 10 mars 2011 20:02

I dag fick jag sista boxen med Tre kronor, nu är serien komplett i min samling!

Tillsammans med Rederiet så tycker jag att Tre kronor är en av dom bästa drama serierna som gjorts i sverige.

Skaparen till dessa Peter Emanuel Falck har även gjort Andra avenyn som också var riktigt bra, men Tre kronor är bäst! Humor och allvar blandas med ett bra tempo.

Familjen Karlsson persson


Sista scenen i serien avsnitt 123, ett slut som jag kan tycka dom borde ha gjort på ett annat sätt, jag hade velat att dom hade fått bort sten Frisk i stället men det är inte lätt att göra ett avslut på en lång tv serie.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards