Alla inlägg under februari 2011

Av peejay - 13 februari 2011 12:19

Melodifestivalen deltävling 2 Göteborg

Inledning med Aqua toch, en riktig 90 tals feeling. Marie Serneholt bjöd sedan på rap! Kul att dom bjuder på sig själva  

Kvällens gäst artist Christer Sjögren sjöng Djingis Kahn", faktiskt riktigt bra fast jag aldrig brukar gilla honom kanske gubben hamnar på digilistan rentav.

Carl bildt va tillbaks i kavajen så allt va i sin ordning.

 

Kvällen låtar

 

Brolle-7 days and 7 nights

 Brolle har aldrig varit någon favorit och den här låten ändrar inte på det, man kan kanske säga att det hela var för seriöst för min smak. Tråkig låt helt enkelt.

 

Loreen-My heart is refusing me

Coolt att hon säger att hon har arbetat med Rob N Raz i intervjun. För att vara en såpass rejäl låt är det en riktig hit kännsla i den! Bra jobbat och snygg scen färg!

 

Babsan- Ge mig en spanjor

Lars åkes alterego smäller till med en glad latino inspererad låt!

Refrängen sätter sig kanon med glada toner

Ollé!http://www.youtube.com/watch?v=X2Giio0aTvg

Dragshow i melodifestivalen!!

Bert Karlsson som gav mig grönt i Talang 2010 fick även vara med på ett hörn  

 

Elisabeth Andreassen- Vaken i en dröm

En ballad man hört förut klassisk låt och rätt tråkig. även om rösten finns, men som jag brukar säga rösten räcker inte man behöver ha låten också!http://www.youtube.com/watch?v=6X3ABJL_8gE

 

Sanna Nielsen- Im in love

Tomas G son och gamla rävarna ligger bakom låten, det bådar gott.

Hon levererar en helt okej schlager dänga med snygg scenshow.

En ung veteran!

 

The moniker-Oh my god

Går på rullband med färgglad bakgrund, men sen då?

Låten låter som tysk schlager eller något bortsett från lenas satelite när tyskland levererade en riktig hit.

Dåligt helt enkelt.

 

Anniela- Elektrisk

Häftigt intro här är det verkligen elektriskt, och det är bara början. Hon leverar en riktig hit låt!

Kul att hon framför en sån här typ av Max Martin aktig låt på svenska! Anar en touch av Brittneys tidiga dagar!  

http://www.youtube.com/watch?v=bmZauX-uvRs

 

Christian Walz- Like suicide

Jag gillar Christians gamla hit Wonderchild och hoppades lite på en ny i den andan. Han når inte fram till det tuvärr.

http://www.youtube.com/watch?v=9dTQJhPQVBQ

 

Kvällens resultat

Till Globen finalen

Sanna Nielsen- Im in love Bra jobbat sanna!

Brolle- 7 days and 7 nights

 

Andra chansen

Loren-My heart refusing me lycka till!

The moniker- Oh my god

 

Ser fram emot nästa veckas melodifestival tävling!

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Av peejay - 12 februari 2011 18:34

Hej!

Om ett tag är det dax för deltävling 2 i från den trevliga staden Göteborg!

Jag hoppas på en bra tv kväll med bra låtar. Jag är väldigt spänd på Annielas låt elektrisk den verkar va spännande. Jag väljer däremot att inte förhandslyssna på bidragen det blir alltid roligare att höra och se uppträdandet direkt på kvällen i stället.

Hoppas på en kanon delfinal i kväll!!


Av peejay - 6 februari 2011 12:43

Hej!

Nu har 2011 års melodifestival dragit igång! Som vanligt varje år satt jag bänkad framför tv´n.

Inledningen på festivalen var lite tam till en början, men plötsligt small det till, till introt av låten "Håll om mig".

Jag tror att Marie och Richard kommer att göra ett bra jobb som årets programledare.

Tio års jubileum med delfinaler och festivalveckornas första gästartist, Nanne Grönwall.

Till och med Carl Bildt med sin sega röst fick vara med på ett hörn med sin gröna kavaj!


Kvällens låtar

Dilba-Try again

Äntligen!

Dilba har gjort mycket bra genom åren men jag har längtat efter att se henne explodera med en fartfylld dance låt.

Nu är den här!

http://www.youtube.com/watch?v=raLbFQ6_qSE


Swingfly- Me and my drum

En glad rapplåt med  sångare och poprefräng.

Kanske kan det bli en stor radio hit!

http://www.youtube.com/watch?v=Q1sK-SiEC0Q


Jenny Silver- Something in your eyes

Riktigt bra låt, med en doft utav Abba!

Förra årets låt "A place to stay" var en ganska död historia, men nu är hon tillbaka på banan!

Sist men inte minst en snygg schlager pose på slutet!

http://www.youtube.com/watch?v=-mHfrcFzGvQ


Jonas Matsson- On my own 

Igen dålig låt direkt men jag tror den behöver växa. Den låter som en låt som kan gå varm i P3 under våren.

http://www.youtube.com/watch?v=H-3o_4TH7Go


Le kid- Oh my god

Ett färgglatt framträdande absolut, men jag tycker inte att låten känns direkt specilell den kan däremot bli bättre om man lyssnar fler gånger kanske.

Jag får se längre fram om jag ändrar mig angående denna låt vi får se.

http://www.youtube.com/watch?v=yRFX8k-fgYE


Rasmus Viberg- Social butterfly

Jag blev possitivt överraskad över denna låt och artist. Svängig och härlig låt med folkligt inslag lite Alexande ryback- farytaile över den.

http://www.youtube.com/watch?v=EF3UMsHdit4


Pernilla Andersson- Butterfly

Hon hade en fin röst men det räcker inte!

Detta var bara tråkigt och platt, det räcker inte med att bara ha rösten man behöver hiten också.

(Hittade ej låten på youtube)


Danny- In the club

Började lite lungt, men sedan small det till!

En riktig dansgolvsrykare som förvandlar hela scenen till ett enda stort discotek känns internationellt gångbar!! 

Jag vill bara dra på ljudet och röja loss!!!

http://www.youtube.com/watch?v=hmmp_JKlmaM



Av peejay - 5 februari 2011 12:27

Mycket sägs om melodifestivalen varje år, den får ris och ros, låtarna är kanon låtarna är skit, en jätte bra tävling eller lägg ner skiten. Personligen älskar jag den här "skiten"  För mig som växte upp med eurodiscon på 90 talet så ligger enkel pop/dansmusik mig varmt om hjärtat.

Letar man efter musik som har djupblodande texter och kännslor som Kent låtar så kanske man blir grymt besviken, men jag tror att vi verkligen behöver en sån här tävling i dessa dagar.

Jag kommer i alla fall att sitta bänkad framför tv´n de närmaste veckornas Lördagar!

 

Av peejay - 3 februari 2011 18:22

Duck Sauce - Barbra Streisand

Det är fortfarande långt kvar till sommaren men idag hörde jag denna låt den har mycket utav det som kännetecknar en sommarhit tycker jag. En enformig melodi och en lite galen låt i sig.

Jag vågar inte vara söäker naturligtvis allt kan hända men förra årets ena sommar hit kom redan i februari och började växa, jag pratar först om Edward Maya- Stere love, få se med denna låt man kan aldrig vetahttp://www.youtube.com/watch?v=arE5UyOMZpI&feature=related

Men så mycketvet jag som att den ligger denna vecka på listan över de mest spelade låtarna på Nrj denna vecka.

Den som lever få se .


Med vänliga hällsningar Peejay

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards