Alla inlägg den 21 februari 2011

Av peejay - 21 februari 2011 20:21

Melodifestivalen deltävling 3 Linköping

 

Inledning med schlagerveteran!

Lena Philipson sjöng låten Idiot, en bra discolåt med en klänning hon antagligen sytt själv.

Programledarna med backstageproblem men som lyckades komma in på permobil 

Kvällens låtar

 

Linda Sundblad-Lucky You

Gitarr dansande tjejer och en scen i kalekens färger. Låten är inte så rejäl som jag hade hoppats, men den är helt okej.

Linda gjorde ett bra framträdande denna kväll.http://www.youtube.com/watch?v=Kmxq6c8GixI

 

Simon Forsberg-Tid att andas

En platt och intetsägande ballad, trotts snyggt regn på slutet, och en fanclub i publiken.http://www.youtube.com/watch?v=x215SrUOcvM

 

Sara Lumholt-Enemy

A-teens tjärnans comeback, presenterades av Marie, nu är dom tillbaka i gemensamt evenemang!

Showen då, ett coolt scenbord, en bra hit låt med kampsång kännsla i refrängen!

Grattis Sara till comebacken!http://www.youtube.com/watch?v=BYyPGFnBJUU&feature=related

 

The Playtones-The king

Rockabilly i Melodifestivalen va ju lite udda, men mig tilltalar det inte.

Men lite eld på scenen var snyggt.

 

Shirleys Angels-I thought it was forever

En inledning Destinys child kunde ha gjort!

En riktigt härlig låt med sommarkänsla.

Väldigt kul att dom gjorde en vanlig pop låt istället för schlager som omväxling,(även fast jag gillar schlager men kul att se dessa tjejer i annat stuk) !

 

Sebastian-No one else could

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, låten behöver nog växa. Vid en första lyssning känns det som man väntar på att den ska explodera ordentligt, men inget riktigt händer tuvärr.

http://www.youtube.com/watch?v=5Cs7lDoFGZ4

 

Sara Varga-Spring för livet

Hon sjunger bra och så, men att en sån här låt ska funka lär den verkligen ha något mer. Det är ingen "Dumpa mig", hit över den direkt.

 

Eric Saade-Popular

Blixtrande intro, redan där en hit!

I will be popular sjunger Eric och det kommer du verkligen fortsätta vara.

Glaskrossning,scenshow behöver jag säga mer!

 

Lena Philipson intar sedan scenen med Dance in the midnight, hårdrocks tappning av Dansa i neon!

Ricktigt bra hit kännsla i den gamla låten som jag för övrigt uppträdde med i ztv karaoke sm 2009.

http://www.youtube.com/watch?v=x0_4E1dOcEE

 

Till globen finalen

Eric Saade-Popular , internationell hitkännsla grattis Eric!

The Playtones-The king

 

Andra chansen

Sara Varga-Spring för livet

Shirleys angels-I thought it was forever

 

En riktigt bra festival kväll , nästa vecka är det årets sista delfinal, på återseende!

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards